2015 karácsonyára vettem valakinek ajándékba egy OptimaskPro látásjavító csodaszemüveget. A megrendelt termék két napon belül megérkezett. A doboz valóban úgy nézett ki és azokat tartalmazta, amik a honlapon is láthatók.Számla nem volt hozzá! A csomagot kibontva azonnal tesztelni kezdtük a terméket. Fél óra elteltével már Deja Vu érzésem volt.

A hajdani méregtelenítő elektrolitikus lábfürdő jutott az eszembe (anno 2010 körül 80ezer forintért árulták!). Feltettem a fejemre próbaként a szemüveget, és az nem érte el a szemeimet, mert az orromon fölakadt. A bekapcsolható funkciók nagyjából működtek, de azt, hogy mikor milyen időzítést és programot használunk, nem lehetett megtudni. A szemüveg anyaga merev műanyag. Esély nincs rá, hogy az ember fejéhez idomuljon. Erről csak egy régi vicc jut az eszembe:

"Hacsek: Sajókám, hallotta már, hogy ezek a leleményes Japánok feltalálták a borotváló gépet?

Sajó: Borotváló gép???? De hiszen mindenkinek más az arcformája!

Hacsek: Igen, más, de csak az első alkalommal." Határozatlan

A működési mód elvileg egyszerű. A szemek körüli akkupunktúrás pontokat kis gumicsápok rezegve masszírozzák. A csápok végein kis mágnesek vannak, amik a hatékonyságot hivatottak növelni... A csomag átvételekor már néhány ilyen mágneske kipotyogott a szemüvegből, így azt vissza kellett szerelni. A csápok rezgetését egy (vagy több?) a mobil telefonokban is található rezgető motor végzi. A szemüveg "üvegje" sötét, nehezen átlátható műanyag. De így még hegesztő szemüvegnek sem használható.

Úgy döntöttünk, visszakérjük a pénzt és visszaszolgáltatjuk a "remek" terméket. No, ekkor kezdődtek a gondok.

Az OptiMaskPro honlapja nagyon fifikás, tele van pozitív (és csak pozitív) véleményekkel. Nos én úgy gondoltam, megtöröm a pozitív sorozatot, így be is írtam a véleményemet, de csak ékezet nélküli karaktereket fogadott el a beviteli mező. Ekkor értettem meg, hogy a pozitív véleményeket valószínűleg nem a honlapon gépelték be az elégedett vásárlók, hanem a honlap szerkesztésekor már előre betöltötték...

A honalapon sehol egy telefonszám, sehol egy normális elérhetőség. A lap legalján eldugva találtam csak egy Elérhetőségek hivatkozást:

Contacts

OptiMaskPro LLC
633 W 5th St
Los Angeles, CA 90071

USA

Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
-
Írtam nekik, amire egy órán belül kaptam is választ:
"Kedves Vásárlónk,

reklamációját továbbítottuk pénzügyi osztályunk felé, az illetékes kolléga hamarosan fel fogja venni Önnel a kapcsolatot. Addig szíves türelmét kérjük. Köszönjük!

Üdvözlettel:

OptiMaskPro Support"
 
Pár órával később jött még egy levél:
 
"Kedves Megrendelőnk! Mivel a termék importálójának, és forgalmazójának a székhelye az USA-ban található, ahol az összes országból érkező panaszt kivizsgálják, ahol a cég jelen van, ezért a pénz visszafizetése akár 10 napot is igénybe vehet. Amint választ kapunk a cég központjától az Ön ügyével kapcsolatban, azonnal fel fogjuk venni Önnel a kapcsolatot."
-
Azóta se kép, se hang felőlük. Szerintem ez a részükről csak a tűzoltás volt. Minél tovább hülyíthetik a jó népet, annál több pénzt tudnak összemuzsikálni... Minden másodperc dollár-százakban mérhető.
Aztán elolvastam a másik hivatkozásra kattintva a Feltételek & kikötések tartalmát is. A további meglepetések ekkor értek:
"Elállás esetén a visszaküldött terméknek a kiszállításkor jellemző (új) állapotban kell lennie, bontatlan, vagy sértetlen csomagolásban, az értékesítés előttinek megfelelővel azonos, teljes eredeti csomagolásban."
és "a vevő a terméket a kiszállítástól számított 10 (tíz) napon belül küldheti vissza". Nos, ekkor már tudtam, hogy amolyan amerikai stílusú ügyesen megkonstruált becsapással van dolgom. A csomagolás leragasztott volt. Hogyan tudnám az eredeti állapotot visszaállítani? Sehogy. A tíz nap pedig a karácsonyi szünetelés miatt elmúlt, így vissza sem tudtam küldeni nekik időben... Nem derült ki, hogy a tíz nap naptári, vagy munkanap? Később az Interneten az enyémhez hasonló véleményeket olvashattam.
Nem mondom, hogy a szemüveg koncepciója rossz és a szemek jobbítására alkalmatlan lenne. Inkább csak annyit mondanék, mint amit hajdani géprajz tanárom a hibás műszaki rajzokra írt pirossal: "további kidolgozásra visszaadva."
Elkönyveltem, hogy a pénzem bánja. De remélem, ezzel a kis cikkemmel némileg csökkenthetem a tudatlan áldozatok számát.
És mit tehet az, aki gyanútlanul már megrendelte eme csodás terméket és még nem kapta kézhez? Egyszerűen NE VEGYE ÁT! ezzel a csalók nem fognak tudni mit kezdeni. És átutalással, előre végkép ne fizessen érte!

Ami azóta történt (2016.05.19-ig)
Panaszomat, és lesújtó véleményemet beírtam a cég honlapjára a hozzászólásokhoz. Ennek eredményeként valahogyan egy csomó károsult, aki csalódott, nálam jelentkezett, hogy a pénzét követelje tőlem. Idáig mindegyiknek megírtam, hogy én is csak egy károsult vagyok a sok közül. Ha valaki szeretné továbbgöngyölíteni az ügyet, úgy azt már csak a saját nevében teheti. A továbbiakban senkinek nem tudok mással segíteni, csak azzal, hogy ezt a cikket tovább írom, ha lesz miről írjak... Eddig több, mint 7000 (!) ember olvasta a cikkemet a statisztika szerint. Azt gondolom, sokan lehetnek, akik a cikkem hatására sikeresen elkerülték ezeket a csalókat. Ez nem kis dolog.

Ami 2016.11.02-ig történt!
A közelmúltban végre sikeresen felvettem a kapcsolatot a "Fogyasztóvédelemmel". Ők kedvesen tájékoztattak arról, hogy azért nincs joguk és lehetőségük az ügyben eljárni, mert a bűnös cég nem EU-s tagállamban létezik (ugyanis USA-béli). Viszont megtudtam tőlük, hogy létezik egy honlap, ahol az ilyen csalásokat be lehet jelenteni, illetve ahonnan segítséget lehet remélni. Ha Ön is szeretne bejelentést tenni, úgy kattintson az iménti kék színű szövegrészre! A honlap több nyelven is tud, de magyarul sajnos nem. 
Amint lesz egy kis erőm és időm, kipróbálom, hogy milyen segítségre számíthatok a részükről.

 2017.12.06-án kaptam egy megdöbbentő levelet, két évvel a gyászos eset után:
"Kedves Attila !

Már kitöltöttem a megrendelőt a párom sürgetésére,de mivel elég alapos vagyok, így gondoltam felhívom még a céget mielőtt megrendelem. Mivel nem akartam, hogy a beírt adataim elvesszenek,ezért nyitottam egy új ablakot, ahol a legelső Optimaskpro lehetőségre ráklikkeltem, s nagy szerencsémre az Te kis beszámolódat kezdtem el olvasni a csoda szemüvegről.  Ezúton is szeretném megköszönni Neked, hogy leírtad ezeket a dolgokat, mert a véletlen folytán engem megmentettél attól, hogy megrendeljem ezt a tökéletesen felesleges, anticsoda szemüveget, amit egyébként én soha nem tettem volna, ha a párom nem erősködik.
Még egyszer nagyon köszönöm. 
 
Tisztelettel: László"
 
Sok sikert kívánok minden dühös sorstársamnak!
We use cookies

We use cookies on our website. Some of them are essential for the operation of the site, while others help us to improve this site and the user experience (tracking cookies). You can decide for yourself whether you want to allow cookies or not. Please note that if you reject them, you may not be able to use all the functionalities of the site.